| 
Методичні
      рекомендації 
щодо адаптації учнів
      1 – го класу до шкільного навчання 
 для вчителів, батьків. 
 
        
      Вступ до школи і молодший шкільний вік є важливим етапом життєвого шляху
      дитини. Оскільки школа – це не лише навчальний процес, а й важлива площина
      життя зростаючої особистості, людям, які працюють з першокласниками,
      важливо мати уявлення не лише про систему знань, умінь та навичок, з
      якими діти прийшли до школи, а й про їхні очікування, бажання, наміри,
      переваги, уявлення про самих себе та своє місце серед інших.Початок навчання дитини в першому класі – складний і відповідальний етап.
      Адже дуже багато змін відбувається. Це не тільки нові умови життя та
      діяльності, це й нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки.
 До важливих змін, які притаманні молодшому школяреві, можна віднести
      зміни, що пов’язані з характером його спілкування з оточуючими людьми.
      Центральною фігурою стає вчитель, який виступає авторитетом, арбітром,
      постачальником нової інформації. Дедалі більшого значення в житті учня
      початкової школи набувають однолітки.
 Змінюється соціальна позиція: був просто дитиною, тепер став учнем.
      Змінюється соціальний інститут навчання і виховання: не садочок чи
      бабуся, а школа, де навчальна діяльність стає провідною, обов’язковою,
      соціально значущою та оцінюваною, такою, що розширює права та обов’язки
      дитини, її взаємостосунки з навколишнім середовищем. Змінюється все життя
      дитини: усе підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам.
 Адаптація – процес і результат зникнення напруження. Пристосування дитини
      до школи відбувається не одразу. Не день і не тиждень потрібно для того,
      щоб призвичаїтися до школи по-справжньому. Це досить тривалий процес,
      який пов’язаний зі значним напруженням усіх систем організму. Лише через
      5-7 тижнів поступово підвищуються та стають більш стійкими показники
      працездатності, у дитини спадає напруга та тривожність.
 
        
      Діти, яким важче пристосуватися до школи, потребують особливої уваги та
      індивідуальної підтримки як з боку вчителя, так і з боку психолога, який
      здійснює психологічний супровід цього процесу.  
 
                
          Рекомендації батькам та педагогам: 
Ø    створення сприятливого психологічного клімату
      для дитини з боку всіх членів родини; 
Ø    роль самооцінювання дитини в адаптації до
      школи (чим нижче самооцінювання, тим більше труднощів у дитини у школі); 
Ø    перша умова шкільного успіху – самоцінність
      дитини для її батьків; 
Ø    формування інтересу до школи, прожитого
      шкільного дня; 
Ø    обов’язкове знайомство з
      дітьми класу і можливість спілкування з ними після школи; 
Ø    неприпустимість фізичних покарань,
      залякування, критики на адресу дитини, особливо у присутності інших людей
      (бабусь, дідусів, однолітків); 
Ø    виключення таких мір покарання, як
      позбавлення задоволень, фізичні й психічні покарання; 
Ø    урахування темпераменту дитини у період
      адапації до шкільного навчання; 
Ø    надання дитині самостійності в навчальній
      роботі й організація контролю за її навчальною діяльністю; 
Ø    заохочення дитини не тільки за навчальні
      успіхи; 
Ø    моральне стимулювання досягнень дитини; 
розвиток самоконтролю і самооцінювання, самодостатності дитини. | 
Немає коментарів:
Дописати коментар