1-4 КЛАСИ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ
КОРОТКИЙ
ОПИС КЛЮЧОВИХ ЗМІН
1.       Запровадження  ввідного усного курсу у першому півріччі 1-го
класу.
2.       Суттєве спрощення
вимог до письма у другому півріччі 1-го класу, уточнення щодо використання
напівдрукованого шрифту.
3.       Скорочення обсягів
висловлювань у мовленнєвій компетенції «Говоріння» та обсягів письмових
повідомлень у мовленнєвій компетенції «Письмо», з 1-го по 4-ий клас.
4.       Уточнення вимог до
фонетичної лінгвістичної компетенції, з 1-го по 4-ий клас.
5.       Вилучення складних
граматичних форм, що належать до мовного рівня А2: множина іменників,
закінчення (-es) (1 клас),  присвійний відмінок
іменника (3 клас), Present Perfect (4 клас), структура to be going to (4
клас). 
6.       Перенесення до 2
класу заперечної форми спонукальних речень.
7.       Перенесення до 4
класу граматичної форми Future Simple.
8.       Вилучення з
лінгвістичної лексичної компетенції теми «Шкільне приладдя» (2 клас), що дублює
вимоги 1-го класу.
9.       Перенесення до 3
класу теми «Місяці. Дні тижня» у лінгвістичній лексичній компетенції.
10.  
 Спрощення
вимог до письма у 3 класі щодо написання листів та листівок («за зразком
оформлюють короткі повідомлення та листівку-вітання, СМС»).
11.  
Уточнення мовленнєвих функцій щодо опису емоційного
стану: «виражати настрій».
12.  
Уточнення вимог мовленнєвої компетенції
«Аудіювання», з урахуванням роботи з навчальними аудіо- та відеоматеріалами, з
1-го по 4 клас.
13.  
Уточнення тематики ситуативного спілкування:  Дозвілля (Іграшки, на прогулянці) – 1
клас, Свята та традиції (Продукти харчування) – 2 клас,  Помешкання(На кухні), Природа і
навколишнє середовище (Пори року), Відпочинок і дозвілля (Поїздка на
канікулах) – 3 клас, Свята і традиції (Святкування у кафе) – 4 клас.
14.  
Наголос на роботі з підручником і словником (загальнонавчальна
компетентність).
ДЕТАЛЬНИЙ
ОПИС ЗМІН
| 
1 клас ЗНЗ  | 
Розвантажено | 
Уточнено | 
| 
Лінгвістична граматична компетенція | 
Іменники у множині із закінченням –es (вилучено,
  належить до рівня А2) | |
| 
Лінгвістична граматична компетенція | 
Заперечна форма спонукальних речень (перенесено
  до 2 класу) | |
| 
Лінгвістична фонетична компетенція | 
Фокус:   звуки: 
- наближені до звуків української мови; 
- відрізняються за суттєвими ознаками; 
- не мають аналогів в українській мові | |
| 
Мовленнєва компетенція говоріння | 
Обсяг висловлювання 3-4 речення/репліки (скорочено  до 2-3 речень/реплік) | |
| 
Мовленнєва компетенція письмо | 
Пишуть літери алфавіту,
  відтворюють графічний образ букв, слів, словосполучень, коротких речень. (вилучено) | 
Відтворюють графічний образ літер та слів з
  використанням напівдрукованого шрифту. | 
| 
Мовленнєва компетенція читання | 
Називають букви алфавіту,
  озвучують засвоєнні в усному мовленні слова, словосполучення 
(вилучено) | 
Розпізнають літери  алфавіту та графічний образ  найчастіше вживаних та вивчених слів,   словосполучень і коротких фраз. | 
| 
Мовленнєва компетенція аудіювання | 
Розуміють короткі елементарні повідомлення у прозовій
  та віршованій формі, підтримані невербальними опорами (малюнками, жестами
  тощо) в межах тематики спілкування, як у безпосередньому спілкуванні, так і у
  запису; (обсяг прослуханого у запису тексту 
  – від 1 до 2 хвилин) | |
| 
Мовленнєва компетенція
  монологічне  мовлення | 
Розповідають римівки, лічилки,
  співають дитячі пісні (уточнено) | 
Відтворюють римовані твори дитячого
  фольклору | 
| 
Мовленнєва компетенція діалогічне
  мовлення | 
Підтримують елементарне спілкування у межах
  мікродіалогів етикетного та загального характеру | |
| 
Засоби вираження | 
What’s your name? 
I am … 
How are you? 
OK, thanks. 
I’m happy/sad. 
Where are you from? 
I’m from … 
Where is she/he
  from? 
She/He is from … 
It  is a …  
It is green. 
It is big. 
I can walk, run,
  jump, go. 
Sorry/I’m sorry. 
…please. | |
| 
Мовленнєві функції | 
Виражати настрій | 
| 
2 клас ЗНЗ  | 
Розвантажено | 
Уточнено | 
| 
Тематика ситуативного спілкування | 
Свята та традиції (Продукти харчування) | |
| 
Лінгвістична лексична  компетенція | 
Тема «Місяці. Дні тижня» (перенесено
  до 3 класу) | |
| 
Тема «Шкільне приладдя» (вилучено) | ||
| 
Вік молодших членів сім’ї | ||
| 
Продукти харчування | ||
| 
Лінгвістична граматична компетенція | 
Заперечна форма спонукальних речень Наказовий спосіб
  дієслів (команди)  
Don’t
  stand up! 
(перенесено з 1 класу) | |
| 
Дієслово:  
Present Simple | 
Дієслово:  
Present Simple (to be, 
  have); 
 have got,  | |
| 
Займенник: вказівні (this, that з
  іменниками), | 
Займенник: вказівні (this, that, these, those з
  іменниками), | |
| 
Прикметник: якісні,
  відносні, що вказують на розмір, колір, вік, якість предмета. | 
Прикметник: якісні,
  відносні, що вказують на розмір, колір, вік, емоційний стан. | |
| 
Лінгвістична фонетична компетенція | 
Фокус: формування слухо-вимовних навичок учнів; 
інтонація: логічний наголос | |
| 
Мовленнєва компетенція говоріння | 
Обсяг висловлювання 4-5 речень/реплік  
(скорочено  ) | 
Обсяг висловлювання 3-4 речення/репліки | 
| 
Мовленнєва компетенція письмо | 
Пишуть букви алфавіту, в т.ч.під
  диктовку (вилучено) | |
| 
Описують себе, іграшку, тварину, предмет шкільного
  вжитку (уточнено) | 
За зразком описують себе, іграшку, тварину, предмет | |
| 
Обсяг письмового повідомлення  4-5 речень. 
(скорочено) | 
Обсяг письмового повідомлення  2-3 речення. | |
| 
Мовленнєва компетенція читання | 
Читають про себе та вголос і розуміють слова,
  словосполучення, речення, тексти, що містять мовний матеріал,
  засвоєний в усному мовленні. (уточнено) | 
Читають про себе та вголос і розуміють слова,
  словосполучення, речення, короткі тексти, що містять мовний матеріал,
  засвоєний в усному мовленні. | 
| 
Мовленнєва компетенція аудіювання | 
Розуміють основну ідею
  адаптованого аудіо-, відеозапису 
(уточнено) | 
Розуміють короткі елементарні
  повідомлення у прозовій та віршованій формі, підтримані невербальними опорами
  (малюнками, жестами тощо) в межах тематики спілкування, як у безпосередньому
  спілкуванні, так і у запису; (обсяг звучання – від 1 до 2 хвилин) | 
| 
Реагують невербально на запитання, які вимагають
  простих  відповідей; 
(уточнено) | 
Реагують невербально та вербально на запитання,
  які вимагають простих  відповідей; | |
| 
Мовленнєва компетенція діалогічне
  мовлення | 
Підтримують елементарне спілкування у
  межах мікродіалогів етикетного та загального характеру | |
| 
Мовленнєва компетенція
  монологічне  мовлення | 
Відтворюють римовані твори дитячого
  фольклору | |
| 
Обсяг висловлювання 
  4-5 речень | 
Обсяг висловлювання  3-4 речення | |
| 
Засоби вираження | 
How are you? 
I’m fine, thank you. 
Who is this
  boy/girl? 
What is your
  /his/her name? 
How old is he/she?  
Питальні слова: what, who, where, when, why, how 
I cannot/can’t … 
Can you …? 
This is an apple. 
It is red.  
I’m sad, happy,
  tired | |
| 
Мовленнєві функції | 
Виражати
  настрій | 
| 
3 клас ЗНЗ  | 
Розвантажено | 
Уточнено | 
| 
Тематика ситуативного спілкування | 
Помешкання 
(На кухні) | |
| 
Природа і навколишнє середовище (Пори року) | ||
| 
Відпочинок і дозвілля (Поїздка на канікулах) | ||
| 
Лінгвістична лексична  компетенція | 
Місяці, дні тижня | |
| 
Члени сім’ї  | ||
| 
Вік старших членів сім’ї | ||
| 
Назви продуктів | ||
| 
Посуд | ||
| 
Лінгвістична граматична компетенція | 
Модальні дієслова:    may, must 
(вилучено – рівень А2) | |
| 
Дієслово: Future Simplе
  (перенесено до 4 класу) | 
Дієслово: Present Simple, Past Simple | |
| 
Іменник: присвійний відмінок (вилучено – рівень А2) | ||
| 
Займенник: 
some, any, much, many,
  a lot/lots  (А1) | ||
| 
Сполучник: or (А1) | ||
| 
Лінгвістична фонетична компетенція | 
Фокус: 
  інтонація: наголос у словах; 
логічний наголос та мелодія у реченнях | |
| 
Мовленнєва компетенція говоріння | 
Обсяг висловлювання 4-5 речень/реплік  
(скорочено  ) | 
Обсяг висловлювання 3-4 речення/репліки | 
| 
Мовленнєва компетенція письмо | 
оформлюють лист, листівку-вітання (спрощено) | 
за зразком оформлюють короткі
  повідомлення та листівку-вітання, СМС | 
| 
описують себе, свою сім’ю, друзів, предмети шкільного
  вжитку,тварин; (спрощено) | 
- за зразком описують себе, свою сім’ю, друзів,
  тварин; дії. | |
| 
Обсяг письмового повідомлення 5-6
  речень. 
(скорочено) | 
Обсяг письмового повідомлення 4-5
  речень | |
| 
Мовленнєва компетенція читання | 
Знають алфавіт та основні звукобуквені зв’язки (вилучено) | |
| 
Мовленнєва компетенція аудіювання | 
Розуміють основний зміст
  віршованого чи писемного тексту, який звучить у повільному темпі за
  підтримкою невербальних засобів. Текст побудований на засвоєному матеріалі (уточнено
  із урахуванням роботи з навчальними аудіо- та відеоматеріалами) | 
Розуміють короткі елементарні
  повідомлення у прозовій та віршованій формі, підтримані невербальними опорами
  (малюнками, жестами тощо) в межах тематики спілкування, як у безпосередньому
  спілкуванні, так і у запису; (обсяг прослуханого тексту – від 2 до 3 хвилин) | 
| 
Реагують на запитання, які
  вимагають відповідей «так/ні» чи інших простих відповідей 
(спрощено) | 
Реагують на прості запитання, дають
  короткі прості відповіді | |
| 
Мовленнєва компетенція діалогічне
  мовлення | 
Підтримують елементарне спілкування у межах
  мікродіалогів етикетного характеру, а також мікродіалогів 
(уточнено) | 
Підтримують елементарне спілкування у
  межах мікродіалогів етикетного та загального характеру | 
| 
Висловлення
  кожного співрозмовника – 5 реплік, правильно оформлених у мовному відношенні. 
(скорочено) | 
Висловлення
  кожного співрозмовника – не менше 4 реплік, правильно оформлених у
  мовному відношенні. | |
| 
Мовленнєва компетенція
  монологічне  мовлення | 
Обсяг висловлювання – 5- 6 речень. 
(скорочено) | 
Обсяг висловлювання – 4- 5
  речень. | 
| 
Засоби вираження | 
Who is this
  boy/girl? 
What is his/her
  name? 
How old are you? 
How old is he/she?  
Where is he/she
  from? 
Where do you live? 
I live at … Street? 
What is his/her
  address? 
Are you from…? Is
  she/he from…? 
She/He likes/doesn’t
  like it.  
It’s five o’clock. 
It’s five twenty. 
In (September, …) 
On (Monday, …) 
At (5 o’clock, …) 
Where did you go? 
Did you like it? 
Yes, I did. / No, I
  didn’t. 
How much? How many?  | |
| 
Мовленнєві функції | 
Запитувати
  з 
метою отримання більш детальної інформації, 
виражати
  настрій. | 
| 
4 клас ЗНЗ  | 
Розвантажено | 
Уточнено | 
| 
Тематика ситуативного спілкування | 
Свята і традиції (Святкування у кафе) | |
| 
Магазини | ||
| 
Подорож до англомовних країн | ||
| 
Спорт | ||
| 
Шкільний розклад  | ||
| 
Лінгвістична граматична компетенція | 
Дієслово:  
Present Perfect,  
структура to be going to 
(вилучено – рівень А2) | 
Дієслово: Future Simple, Present Continuous | 
| 
Мовленнєва компетенція говоріння | 
Обсяг висловлювання 6-7 речень/реплік  
(скорочено  ) | 
Обсяг висловлювання 5-6 речення/репліки | 
| 
Мовленнєва компетенція письмо | 
Оформлюють лист, листівку-вітання; 
(скорочено – рівень А2) | 
Оформлюють листівку-вітання; | 
| 
Описують себе, свою сім’ю, друзів, кімнату, ігри, забави,
  свято, людей,  тварин 
(уточнено) | 
Описують себе, свою сім’ю, друзів, кімнату, ігри, забави,
  свято, людей,  погоду, природу (тварин) 
та висловлюють своє ставлення до них  | |
| 
Мовленнєва компетенція аудіювання | 
Розуміють короткі елементарні
  повідомлення у прозовій та віршованій формі, в межах тематики спілкування, як
  у безпосередньому спілкуванні, так і у запису; (обсяг прослуханого тексту –
  від 2 до 3 хвилин) | |
| 
Мовленнєва компетенція діалогічне
  мовлення | 
Ведуть
  короткі діалоги етикетного характеру; 
 (уточнено) | 
Ведуть
  короткі діалоги етикетного та загального характеру; | 
| 
Висловлення
  кожного співрозмовника – 5-6 реплік, правильно оформлених у мовному
  відношенні. 
(скорочено) | 
Висловлення
  кожного співрозмовника – не менше 5 реплік, правильно оформлених у
  мовному відношенні. | |
| 
Мовленнєва компетенція
  монологічне  мовлення | 
Роблять короткі повідомлення про 
повсякденні і минулі дії/події (уточнено); | 
Роблять короткі повідомлення в
  межах сфер тематичного спілкування | 
| 
Обсяг висловлювання – 6- 7 речень. 
(скорочено) | 
Обсяг висловлювання –  5-6 речень. | |
| 
Засоби вираження | 
These are…/Those
  are… 
I’m (doing)  it now. 
Ok. I will help you.
   
I’ll do it tomorrow.
  – OK. 
…because I like it. | |
| 
Мовленнєві функції | 
Виражати
  настрій | 
Програма для
Транслітерація українського алфавіту латиницею
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2010 р. N 55
       ТАБЛИЦЯ 
          транслітерації українського алфавіту латиницею 
( Джepeло - http://zakon1.rada.gov.ua ) 
------------------------------------------------------------------
| Український | Латиниця | Позиція у | Приклади написання |
| алфавіт | | слові |--------------------------|
| | | |українською | латиницею |
| | | | мовою | |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Аa | Aа | |Алушта |Alushta |
| | | |Андрій |Andrii |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Бб | Bb | |Борщагівка |Borshchahivka|
| | | |Борисенко |Borysenko |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Вв | Vv | |Вінниця |Vinnytsia |
| | | |Володимир |Volodymyr |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Гг | Hh | |Гадяч |Hadiach |
| | | |Богдан |Bohdan |
| | | |Згурський |Zghurskyi |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Ґґ | Gg | |Ґалаґан |Galagan |
| | | |Ґорґани |Gorgany |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Дд | Dd | |Донецьк |Donetsk |
| | | |Дмитро |Dmytro |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Ее | Ee | |Рівне |Rivne |
| | | |Олег |Oleh |
| | | |Есмань |Esman |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Єє | Ye | на початку |Єнакієве |Yenakiieve |
| | | слова |Гаєвич |Haievych |
| | ie | в інших |Короп'є |Koropie |
| | | позиціях | | |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Жж | Zh zh | |Житомир |Zhytomyr |
| | | |Жанна |Zhanna |
| | | |Жежелів |Zhezheliv |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Зз | Zz | |Закарпаття |Zakarpattia |
| | | |Казимирчук |Kazymyrchuk |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Ии | Yy | |Медвин |Medvyn |
| | | |Михайленко |Mykhailenko |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Іі | Ii | |Іванків |Ivankiv |
| | | |Іващенко |Ivashchenko |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Її | Yi | на початку |Їжакевич |Yizhakevych |
| | | слова |Кадиївка |Kadyivka |
| | i | в інших |Мар'їне |Marine |
| | | позиціях | | |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Йй | Y | на початку |Йосипівка |Yosypivka |
| | | слова |Стрий |Stryi |
| | i | в інших |Олексій |Oleksii |
| | | позиціях | | |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Кк | Kk | |Київ |Kyiv |
| | | |Коваленко |Kovalenko |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Лл | Ll | |Лебедин |Lebedyn |
| | | |Леонід |Leonid |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Мм | Mm | |Миколаїв |Mykolaiv |
| | | |Маринич |Marynych |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Нн | Nn | |Ніжин |Nizhyn |
| | | |Наталія |Nataliia |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Оо | Oo | |Одеса |Odesa |
| | | |Онищенко |Onyshchenko |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Пп | Pp | |Полтава |Poltava |
| | | |Петро |Petro |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Рр | Rr | |Решетилівка |Reshetylivka |
| | | |Рибчинськй |Rybchynskyi |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Сс | Ss | |Суми |Sumy |
| | | |Соломія |Solomiia |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Тт | Tt | |Тернопіль |Ternopil |
| | | |Троць |Trots |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Уу | Uu | |Ужгород |Uzhhorod |
| | | |Уляна |Uliana |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Фф | Ff | |Фастів |Fastiv |
| | | |Філіпчук |Filipchuk |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Хх | Kh kh | |Харків |Kharkiv |
| | | |Христина |Khrystyna |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Цц | Ts ts | |Біла Церква |Bila Tserkva |
| | | |Стеценко |Stetsenko |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Чч | Ch ch | |Чернівці |Chernivtsi |
| | | |Шевченко |Shevchenko |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Шш | Sh sh | |Шостка |Shostka |
| | | |Кишеньки |Kyshenky |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Щщ |Shch shch | |Щербухи |Shcherbukhy |
| | | |Гоща |Hoshcha |
| | | |Гаращенко |Harashchenko |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Юю | Yu | на початку |Юрій |Yurii |
| | | слова |Корюківка |Koriukivka |
| | iu | в інших | | |
| | | позиціях | | |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Яя | Ya | на початку |Яготин |Yahotyn |
| | | слова |Ярошенко |Yaroshenko |
| | ia | в інших |Костянтин |Kostiantyn |
| | | позиціях |Знам'янка |Znamianka |
| | | |Феодосія |Feodosiia |
------------------------------------------------------------------
_______________ 
Примітка: 1. Буквосполучення "зг" відтворюється латиницею як "zgh"
                    (наприклад,  Згорани - Zghorany, Розгон - Rozghon) на 
                     відміну від "zh" -  відповідника  української  літери  "ж". 
                 2. М'який знак і апостроф латиницею не відтворюються. 
                 3. Транслітерація  прізвищ  та  імен осіб і географічних  назв 
                     здійснюється шляхом  відтворення  кожної  літери латиницею. 
 
Немає коментарів:
Дописати коментар