1-4 КЛАСИ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ
КОРОТКИЙ
ОПИС КЛЮЧОВИХ ЗМІН
1. Запровадження ввідного усного курсу у першому півріччі 1-го
класу.
2. Суттєве спрощення
вимог до письма у другому півріччі 1-го класу, уточнення щодо використання
напівдрукованого шрифту.
3. Скорочення обсягів
висловлювань у мовленнєвій компетенції «Говоріння» та обсягів письмових
повідомлень у мовленнєвій компетенції «Письмо», з 1-го по 4-ий клас.
4. Уточнення вимог до
фонетичної лінгвістичної компетенції, з 1-го по 4-ий клас.
5. Вилучення складних
граматичних форм, що належать до мовного рівня А2: множина іменників,
закінчення (-es) (1 клас), присвійний відмінок
іменника (3 клас), Present Perfect (4 клас), структура to be going to (4
клас).
6. Перенесення до 2
класу заперечної форми спонукальних речень.
7. Перенесення до 4
класу граматичної форми Future Simple.
8. Вилучення з
лінгвістичної лексичної компетенції теми «Шкільне приладдя» (2 клас), що дублює
вимоги 1-го класу.
9. Перенесення до 3
класу теми «Місяці. Дні тижня» у лінгвістичній лексичній компетенції.
10.
Спрощення
вимог до письма у 3 класі щодо написання листів та листівок («за зразком
оформлюють короткі повідомлення та листівку-вітання, СМС»).
11.
Уточнення мовленнєвих функцій щодо опису емоційного
стану: «виражати настрій».
12.
Уточнення вимог мовленнєвої компетенції
«Аудіювання», з урахуванням роботи з навчальними аудіо- та відеоматеріалами, з
1-го по 4 клас.
13.
Уточнення тематики ситуативного спілкування: Дозвілля (Іграшки, на прогулянці) – 1
клас, Свята та традиції (Продукти харчування) – 2 клас, Помешкання(На кухні), Природа і
навколишнє середовище (Пори року), Відпочинок і дозвілля (Поїздка на
канікулах) – 3 клас, Свята і традиції (Святкування у кафе) – 4 клас.
14.
Наголос на роботі з підручником і словником (загальнонавчальна
компетентність).
ДЕТАЛЬНИЙ
ОПИС ЗМІН
1 клас ЗНЗ
|
Розвантажено
|
Уточнено
|
Лінгвістична граматична компетенція
|
Іменники у множині із закінченням –es (вилучено,
належить до рівня А2)
|
|
Лінгвістична граматична компетенція
|
Заперечна форма спонукальних речень (перенесено
до 2 класу)
|
|
Лінгвістична фонетична компетенція
|
Фокус: звуки:
- наближені до звуків української мови;
- відрізняються за суттєвими ознаками;
- не мають аналогів в українській мові
|
|
Мовленнєва компетенція говоріння
|
Обсяг висловлювання 3-4 речення/репліки (скорочено до 2-3 речень/реплік)
|
|
Мовленнєва компетенція письмо
|
Пишуть літери алфавіту,
відтворюють графічний образ букв, слів, словосполучень, коротких речень. (вилучено)
|
Відтворюють графічний образ літер та слів з
використанням напівдрукованого шрифту.
|
Мовленнєва компетенція читання
|
Називають букви алфавіту,
озвучують засвоєнні в усному мовленні слова, словосполучення
(вилучено)
|
Розпізнають літери алфавіту та графічний образ найчастіше вживаних та вивчених слів, словосполучень і коротких фраз.
|
Мовленнєва компетенція аудіювання
|
Розуміють короткі елементарні повідомлення у прозовій
та віршованій формі, підтримані невербальними опорами (малюнками, жестами
тощо) в межах тематики спілкування, як у безпосередньому спілкуванні, так і у
запису; (обсяг прослуханого у запису тексту
– від 1 до 2 хвилин)
|
|
Мовленнєва компетенція
монологічне мовлення
|
Розповідають римівки, лічилки,
співають дитячі пісні (уточнено)
|
Відтворюють римовані твори дитячого
фольклору
|
Мовленнєва компетенція діалогічне
мовлення
|
Підтримують елементарне спілкування у межах
мікродіалогів етикетного та загального характеру
|
|
Засоби вираження
|
What’s your name?
I am …
How are you?
OK, thanks.
I’m happy/sad.
Where are you from?
I’m from …
Where is she/he
from?
She/He is from …
It is a …
It is green.
It is big.
I can walk, run,
jump, go.
Sorry/I’m sorry.
…please.
|
|
Мовленнєві функції
|
Виражати настрій
|
2 клас ЗНЗ
|
Розвантажено
|
Уточнено
|
Тематика ситуативного спілкування
|
Свята та традиції (Продукти харчування)
|
|
Лінгвістична лексична компетенція
|
Тема «Місяці. Дні тижня» (перенесено
до 3 класу)
|
|
Тема «Шкільне приладдя» (вилучено)
|
||
Вік молодших членів сім’ї
|
||
Продукти харчування
|
||
Лінгвістична граматична компетенція
|
Заперечна форма спонукальних речень Наказовий спосіб
дієслів (команди)
Don’t
stand up!
(перенесено з 1 класу)
|
|
Дієслово:
Present Simple
|
Дієслово:
Present Simple (to be,
have);
have got,
|
|
Займенник: вказівні (this, that з
іменниками),
|
Займенник: вказівні (this, that, these, those з
іменниками),
|
|
Прикметник: якісні,
відносні, що вказують на розмір, колір, вік, якість предмета.
|
Прикметник: якісні,
відносні, що вказують на розмір, колір, вік, емоційний стан.
|
|
Лінгвістична фонетична компетенція
|
Фокус: формування слухо-вимовних навичок учнів;
інтонація: логічний наголос
|
|
Мовленнєва компетенція говоріння
|
Обсяг висловлювання 4-5 речень/реплік
(скорочено )
|
Обсяг висловлювання 3-4 речення/репліки
|
Мовленнєва компетенція письмо
|
Пишуть букви алфавіту, в т.ч.під
диктовку (вилучено)
|
|
Описують себе, іграшку, тварину, предмет шкільного
вжитку (уточнено)
|
За зразком описують себе, іграшку, тварину, предмет
|
|
Обсяг письмового повідомлення 4-5 речень.
(скорочено)
|
Обсяг письмового повідомлення 2-3 речення.
|
|
Мовленнєва компетенція читання
|
Читають про себе та вголос і розуміють слова,
словосполучення, речення, тексти, що містять мовний матеріал,
засвоєний в усному мовленні. (уточнено)
|
Читають про себе та вголос і розуміють слова,
словосполучення, речення, короткі тексти, що містять мовний матеріал,
засвоєний в усному мовленні.
|
Мовленнєва компетенція аудіювання
|
Розуміють основну ідею
адаптованого аудіо-, відеозапису
(уточнено)
|
Розуміють короткі елементарні
повідомлення у прозовій та віршованій формі, підтримані невербальними опорами
(малюнками, жестами тощо) в межах тематики спілкування, як у безпосередньому
спілкуванні, так і у запису; (обсяг звучання – від 1 до 2 хвилин)
|
Реагують невербально на запитання, які вимагають
простих відповідей;
(уточнено)
|
Реагують невербально та вербально на запитання,
які вимагають простих відповідей;
|
|
Мовленнєва компетенція діалогічне
мовлення
|
Підтримують елементарне спілкування у
межах мікродіалогів етикетного та загального характеру
|
|
Мовленнєва компетенція
монологічне мовлення
|
Відтворюють римовані твори дитячого
фольклору
|
|
Обсяг висловлювання
4-5 речень
|
Обсяг висловлювання 3-4 речення
|
|
Засоби вираження
|
How are you?
I’m fine, thank you.
Who is this
boy/girl?
What is your
/his/her name?
How old is he/she?
Питальні слова: what, who, where, when, why, how
I cannot/can’t …
Can you …?
This is an apple.
It is red.
I’m sad, happy,
tired
|
|
Мовленнєві функції
|
Виражати
настрій
|
3 клас ЗНЗ
|
Розвантажено
|
Уточнено
|
Тематика ситуативного спілкування
|
Помешкання
(На кухні)
|
|
Природа і навколишнє середовище (Пори року)
|
||
Відпочинок і дозвілля (Поїздка на канікулах)
|
||
Лінгвістична лексична компетенція
|
Місяці, дні тижня
|
|
Члени сім’ї
|
||
Вік старших членів сім’ї
|
||
Назви продуктів
|
||
Посуд
|
||
Лінгвістична граматична компетенція
|
Модальні дієслова: may, must
(вилучено – рівень А2)
|
|
Дієслово: Future Simplе
(перенесено до 4 класу)
|
Дієслово: Present Simple, Past Simple
|
|
Іменник: присвійний відмінок (вилучено – рівень А2)
|
||
Займенник:
some, any, much, many,
a lot/lots (А1)
|
||
Сполучник: or (А1)
|
||
Лінгвістична фонетична компетенція
|
Фокус:
інтонація: наголос у словах;
логічний наголос та мелодія у реченнях
|
|
Мовленнєва компетенція говоріння
|
Обсяг висловлювання 4-5 речень/реплік
(скорочено )
|
Обсяг висловлювання 3-4 речення/репліки
|
Мовленнєва компетенція письмо
|
оформлюють лист, листівку-вітання
(спрощено) |
за зразком оформлюють короткі
повідомлення та листівку-вітання, СМС
|
описують себе, свою сім’ю, друзів, предмети шкільного
вжитку,тварин; (спрощено)
|
- за зразком описують себе, свою сім’ю, друзів,
тварин; дії.
|
|
Обсяг письмового повідомлення 5-6
речень.
(скорочено)
|
Обсяг письмового повідомлення 4-5
речень
|
|
Мовленнєва компетенція читання
|
Знають алфавіт та основні звукобуквені зв’язки (вилучено)
|
|
Мовленнєва компетенція аудіювання
|
Розуміють основний зміст
віршованого чи писемного тексту, який звучить у повільному темпі за
підтримкою невербальних засобів. Текст побудований на засвоєному матеріалі (уточнено
із урахуванням роботи з навчальними аудіо- та відеоматеріалами)
|
Розуміють короткі елементарні
повідомлення у прозовій та віршованій формі, підтримані невербальними опорами
(малюнками, жестами тощо) в межах тематики спілкування, як у безпосередньому
спілкуванні, так і у запису; (обсяг прослуханого тексту – від 2 до 3 хвилин)
|
Реагують на запитання, які
вимагають відповідей «так/ні» чи інших простих відповідей
(спрощено)
|
Реагують на прості запитання, дають
короткі прості відповіді
|
|
Мовленнєва компетенція діалогічне
мовлення
|
Підтримують елементарне спілкування у межах
мікродіалогів етикетного характеру, а також мікродіалогів
(уточнено)
|
Підтримують елементарне спілкування у
межах мікродіалогів етикетного та загального характеру
|
Висловлення
кожного співрозмовника – 5 реплік, правильно оформлених у мовному відношенні.
(скорочено)
|
Висловлення
кожного співрозмовника – не менше 4 реплік, правильно оформлених у
мовному відношенні.
|
|
Мовленнєва компетенція
монологічне мовлення
|
Обсяг висловлювання – 5- 6 речень.
(скорочено)
|
Обсяг висловлювання – 4- 5
речень.
|
Засоби вираження
|
Who is this
boy/girl?
What is his/her
name?
How old are you?
How old is he/she?
Where is he/she
from?
Where do you live?
I live at … Street?
What is his/her
address?
Are you from…? Is
she/he from…?
She/He likes/doesn’t
like it.
It’s five o’clock.
It’s five twenty.
In (September, …)
On (Monday, …)
At (5 o’clock, …)
Where did you go?
Did you like it?
Yes, I did. / No, I
didn’t.
How much? How many?
|
|
Мовленнєві функції
|
Запитувати
з
метою отримання більш детальної інформації,
виражати
настрій.
|
4 клас ЗНЗ
|
Розвантажено
|
Уточнено
|
Тематика ситуативного спілкування
|
Свята і традиції (Святкування у кафе)
|
|
Магазини
|
||
Подорож до англомовних країн
|
||
Спорт
|
||
Шкільний розклад
|
||
Лінгвістична граматична компетенція
|
Дієслово:
Present Perfect,
структура to be going to
(вилучено – рівень А2)
|
Дієслово: Future Simple, Present Continuous
|
Мовленнєва компетенція говоріння
|
Обсяг висловлювання 6-7 речень/реплік
(скорочено )
|
Обсяг висловлювання 5-6 речення/репліки
|
Мовленнєва компетенція письмо
|
Оформлюють лист, листівку-вітання;
(скорочено – рівень А2)
|
Оформлюють листівку-вітання;
|
Описують себе, свою сім’ю, друзів, кімнату, ігри, забави,
свято, людей, тварин
(уточнено)
|
Описують себе, свою сім’ю, друзів, кімнату, ігри, забави,
свято, людей, погоду, природу (тварин)
та висловлюють своє ставлення до них
|
|
Мовленнєва компетенція аудіювання
|
Розуміють короткі елементарні
повідомлення у прозовій та віршованій формі, в межах тематики спілкування, як
у безпосередньому спілкуванні, так і у запису; (обсяг прослуханого тексту –
від 2 до 3 хвилин)
|
|
Мовленнєва компетенція діалогічне
мовлення
|
Ведуть
короткі діалоги етикетного характеру;
(уточнено)
|
Ведуть
короткі діалоги етикетного та загального характеру;
|
Висловлення
кожного співрозмовника – 5-6 реплік, правильно оформлених у мовному
відношенні.
(скорочено)
|
Висловлення
кожного співрозмовника – не менше 5 реплік, правильно оформлених у
мовному відношенні.
|
|
Мовленнєва компетенція
монологічне мовлення
|
Роблять короткі повідомлення про
повсякденні і минулі дії/події (уточнено);
|
Роблять короткі повідомлення в
межах сфер тематичного спілкування
|
Обсяг висловлювання – 6- 7 речень.
(скорочено)
|
Обсяг висловлювання – 5-6 речень.
|
|
Засоби вираження
|
These are…/Those
are…
I’m (doing) it now.
Ok. I will help you.
I’ll do it tomorrow.
– OK.
…because I like it.
|
|
Мовленнєві функції
|
Виражати
настрій
|
Програма для
Транслітерація українського алфавіту латиницею
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 2010 р. N 55
ТАБЛИЦЯ
транслітерації українського алфавіту латиницею
( Джepeло - http://zakon1.rada.gov.ua )
------------------------------------------------------------------
| Український | Латиниця | Позиція у | Приклади написання |
| алфавіт | | слові |--------------------------|
| | | |українською | латиницею |
| | | | мовою | |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Аa | Aа | |Алушта |Alushta |
| | | |Андрій |Andrii |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Бб | Bb | |Борщагівка |Borshchahivka|
| | | |Борисенко |Borysenko |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Вв | Vv | |Вінниця |Vinnytsia |
| | | |Володимир |Volodymyr |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Гг | Hh | |Гадяч |Hadiach |
| | | |Богдан |Bohdan |
| | | |Згурський |Zghurskyi |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Ґґ | Gg | |Ґалаґан |Galagan |
| | | |Ґорґани |Gorgany |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Дд | Dd | |Донецьк |Donetsk |
| | | |Дмитро |Dmytro |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Ее | Ee | |Рівне |Rivne |
| | | |Олег |Oleh |
| | | |Есмань |Esman |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Єє | Ye | на початку |Єнакієве |Yenakiieve |
| | | слова |Гаєвич |Haievych |
| | ie | в інших |Короп'є |Koropie |
| | | позиціях | | |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Жж | Zh zh | |Житомир |Zhytomyr |
| | | |Жанна |Zhanna |
| | | |Жежелів |Zhezheliv |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Зз | Zz | |Закарпаття |Zakarpattia |
| | | |Казимирчук |Kazymyrchuk |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Ии | Yy | |Медвин |Medvyn |
| | | |Михайленко |Mykhailenko |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Іі | Ii | |Іванків |Ivankiv |
| | | |Іващенко |Ivashchenko |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Її | Yi | на початку |Їжакевич |Yizhakevych |
| | | слова |Кадиївка |Kadyivka |
| | i | в інших |Мар'їне |Marine |
| | | позиціях | | |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Йй | Y | на початку |Йосипівка |Yosypivka |
| | | слова |Стрий |Stryi |
| | i | в інших |Олексій |Oleksii |
| | | позиціях | | |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Кк | Kk | |Київ |Kyiv |
| | | |Коваленко |Kovalenko |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Лл | Ll | |Лебедин |Lebedyn |
| | | |Леонід |Leonid |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Мм | Mm | |Миколаїв |Mykolaiv |
| | | |Маринич |Marynych |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Нн | Nn | |Ніжин |Nizhyn |
| | | |Наталія |Nataliia |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Оо | Oo | |Одеса |Odesa |
| | | |Онищенко |Onyshchenko |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Пп | Pp | |Полтава |Poltava |
| | | |Петро |Petro |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Рр | Rr | |Решетилівка |Reshetylivka |
| | | |Рибчинськй |Rybchynskyi |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Сс | Ss | |Суми |Sumy |
| | | |Соломія |Solomiia |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Тт | Tt | |Тернопіль |Ternopil |
| | | |Троць |Trots |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Уу | Uu | |Ужгород |Uzhhorod |
| | | |Уляна |Uliana |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Фф | Ff | |Фастів |Fastiv |
| | | |Філіпчук |Filipchuk |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Хх | Kh kh | |Харків |Kharkiv |
| | | |Христина |Khrystyna |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Цц | Ts ts | |Біла Церква |Bila Tserkva |
| | | |Стеценко |Stetsenko |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Чч | Ch ch | |Чернівці |Chernivtsi |
| | | |Шевченко |Shevchenko |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Шш | Sh sh | |Шостка |Shostka |
| | | |Кишеньки |Kyshenky |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Щщ |Shch shch | |Щербухи |Shcherbukhy |
| | | |Гоща |Hoshcha |
| | | |Гаращенко |Harashchenko |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Юю | Yu | на початку |Юрій |Yurii |
| | | слова |Корюківка |Koriukivka |
| | iu | в інших | | |
| | | позиціях | | |
|-------------+----------+------------+------------+-------------|
| Яя | Ya | на початку |Яготин |Yahotyn |
| | | слова |Ярошенко |Yaroshenko |
| | ia | в інших |Костянтин |Kostiantyn |
| | | позиціях |Знам'янка |Znamianka |
| | | |Феодосія |Feodosiia |
------------------------------------------------------------------
_______________ Примітка: 1. Буквосполучення "зг" відтворюється латиницею як "zgh" (наприклад, Згорани - Zghorany, Розгон - Rozghon) на відміну від "zh" - відповідника української літери "ж". 2. М'який знак і апостроф латиницею не відтворюються. 3. Транслітерація прізвищ та імен осіб і географічних назв здійснюється шляхом відтворення кожної літери латиницею.
Немає коментарів:
Дописати коментар